27 June 2011

Belajar Bermusahabah

Hari berlalu begitu pantas sekali.Setiap kali aku berasa tidak tau nak buat apa mesti aku akan fikirkan bagaimana dengan hidup aku nih.Adakah ia sepertimana yang aku impikan ? atau sebaliknya ? Ya Allah,sesungguhnya aku berasa amat hina sekali setiap kali aku teringat masa silamku..Dari aku kecil sehingga sekarang mesti banyak dosa yang telah lakukan..Dosa kecil pun kalau dikumpulkan akan jadi banyak juga jumlahnya.

Bertaubat adalah jalan terbaek ..
Tapi aku risau yang aku akan ulangi nya lagi..walau apa pun aku akan cuba ubah diriku untuk menjadi HambaMU yang soleh ..Manusia tidak berhenti daripada melakukan kesilapan bukan ? Ia seperti aku juga..
Tapi kita boleh berusaha untuk berubah kan ?? Tetapi ada sesetengah orang yang fikir kalau dia mintak keampunan atau bertaubat kepada Allah swt ,taubat nya takkan diterima ...Sebenarnya ia atas usaha kita je..kalau kita betul2 menyesal dalam hati dan janji tidak akan ulangi..pasti taubat kita akan diterima.AMIN ..

Sebagai hambaMu ya Allah,aku akan cuba dan terus cuba mencari jalan yang benar ...
Kadang-kadang aku terfikir bagaimana nasib aku di alam barzarkh ???
adakah aku lulus dalam ujian tersebut?? Ya Allah ,sungguh aku tak dapat bayangkan jika aku bukan dalam kategori orang-orang yang beriman...Aku takut ya Allah..Tunjukkan lah aku jalan yang benar..terangilah hidup aku dengan nur cahayaMu...Jika aku mati,matikanlah aku dalam orang2 yang beriman ...

Dalam hidup aku,aku akan cuba bermusahabah diriku sendiri..
akan aku perbaiki yang mana buruk ,dan aku perbanyakkan mana yang baek...
Amin ya Rabbal alamin ...

No comments:

Post a Comment