28 July 2011

Break it dowN

Knock x2 ..
Long time no talking malking rite bloggie ~_~
this semester my class is pack,,Huhh ,a late busy b4 this..tak selalu bole online. Assgnment makin bertambah,may be tiap2 minggu kowt...hurmm test ,quizzes ....a lot of tense kann..bt i really have to work hard 4 this semester..bnyak sbjeck yg crdit transfer..if aku tak dpt mcm spatutnya aku kene dapat...subject tuh akn di transfer bile degree nnti..so aku nak buat yg terbaek..so skunk ni dlm proses buat research berkenaan Audiolingual method ~


alhamdulillah ,bulan puasa dah tak lama nak menjelma..Insyaallah panjang umur moga ibadah puasaku sempurna..xtually tak sabar pon ade..tapi bile dipikirkan balik agak letih jugak aku nak berulang alik ke kelas hari2 ...dah la umah tingkat 3..boley tahan la weyhhh..tapi nak buat macam mana kan..~ Fight for everything ~
Hurmmm,keadaan dekat sini panas sgt,kadang2 angin kuat...cuaca tak menentu..so kenelah jaga diri lek-lok..tak mau lah demam2..hehhe..sebenarnya aku tgh pk dekat baju raya aku yang tak siap lagi mak cik tuh jahit..agak2 macam mana la keadaan baju erkk ?? if tak siap terpaksa la pakai yang last year2 pnyer..tak pon beli balik yg ready made..huhuhu...dgr cite aku cti raya 1 week...harap betul la yer..tak de rekaan semate-mate..sbb rase cam tak de feel lau balik raya kejap2...nak makan rendang ketupat ,kutip duet raya pon tak puas kann..Hey,tarawih mesti kene pergi lah ehh,hehehhe..cube fullkan tarawih setiap malam ...insyaallah akna aku cuba kalau tak de halangan...heheheh (suke nakal) maklumlah masjid agak jauh sikit la..sikit je..kene jalan smpai kuar peluh dulu baru smpai..hehehhe..tu lah penting nya aku nak beli basikal..tau tak (fixie pon boley) if tak dpat kete or mtor,,,berangan je lebih erkkk... ZZZZ


Kat rumah kiterorang skunk ni ada hot plate..so masak sndiri lahh..save sikit kan..semua ckup lengkap hehhe..tuh yang ,malas nak turun gi mane2..semua dah ade...Puasa ni if malas nak masak juz beli lauk jela..nasi masak sndiri..bestnye dpat buke puasa ramai2 ngan housemate..kalau kat umah ngan family lagi lah kan..macam2 ley makan..sebenarnya tak sabar nak merayau-rayau dkt bazar ramadhan je kan..tu motif nye...hehhehehe...Banyak lak ketawa kan?? dah2..letih la plak ..ape2 pon selamat menyambut bulan ramadhan semua muslim n muslimah ...moga diberkati olehNYA....amin

27 June 2011

Belajar Bermusahabah

Hari berlalu begitu pantas sekali.Setiap kali aku berasa tidak tau nak buat apa mesti aku akan fikirkan bagaimana dengan hidup aku nih.Adakah ia sepertimana yang aku impikan ? atau sebaliknya ? Ya Allah,sesungguhnya aku berasa amat hina sekali setiap kali aku teringat masa silamku..Dari aku kecil sehingga sekarang mesti banyak dosa yang telah lakukan..Dosa kecil pun kalau dikumpulkan akan jadi banyak juga jumlahnya.

Bertaubat adalah jalan terbaek ..
Tapi aku risau yang aku akan ulangi nya lagi..walau apa pun aku akan cuba ubah diriku untuk menjadi HambaMU yang soleh ..Manusia tidak berhenti daripada melakukan kesilapan bukan ? Ia seperti aku juga..
Tapi kita boleh berusaha untuk berubah kan ?? Tetapi ada sesetengah orang yang fikir kalau dia mintak keampunan atau bertaubat kepada Allah swt ,taubat nya takkan diterima ...Sebenarnya ia atas usaha kita je..kalau kita betul2 menyesal dalam hati dan janji tidak akan ulangi..pasti taubat kita akan diterima.AMIN ..

Sebagai hambaMu ya Allah,aku akan cuba dan terus cuba mencari jalan yang benar ...
Kadang-kadang aku terfikir bagaimana nasib aku di alam barzarkh ???
adakah aku lulus dalam ujian tersebut?? Ya Allah ,sungguh aku tak dapat bayangkan jika aku bukan dalam kategori orang-orang yang beriman...Aku takut ya Allah..Tunjukkan lah aku jalan yang benar..terangilah hidup aku dengan nur cahayaMu...Jika aku mati,matikanlah aku dalam orang2 yang beriman ...

Dalam hidup aku,aku akan cuba bermusahabah diriku sendiri..
akan aku perbaiki yang mana buruk ,dan aku perbanyakkan mana yang baek...
Amin ya Rabbal alamin ...

05 June 2011

LameNye saya Tinggal Bloogie ...

Hey,bloggie..
sihat kah kamu ??
long time no see kan3..xtually im so sorry sebab tak dapat nak online sgt..
Line buat hal bile nak dekat Final exam nih..tapi elok jugak untuk kesihatan saya..
woo rindu giler nak membebel kat dlm ni 
Banyak yg berlaku sepanjang kita tak jumpe tau tak..
and u know what bloggie ,im happy now whatever i am..
About 3 month i stay here...n i cant wait to move from this place..
wish for me yaa..on 10 n 13...all feelings comes out ..
Heart pumped with a loudly beat...haishhh 
Now,im struggling for myself by reading,memorizing,understanding n bla bla bla..with my LINGUISTIC n GRammar 3..

Tapi kan kalau boring sgt ,tak de la study nak bagai..
enjoy jugak sikit2,tak ley push2 nantu jadi GILA phsyco,,!!
rambut pon gugur..tak nak aku...
Kadang2 aku pergi buat spotcheck lappy housemate aku..
aku check movie ..n aku copy banyak2...then aku layan citer tuh..
nak buat cam ner,bajet agak kurang untuk nak p tgk wayang..
aku just dgr n terpaksa berputih mata tgk akak rumah aku pergi nengok nyer..SABOJela kan

Nak tau tak bloggie,hari2 aku kan...biase jer tak de kau..hurm..dekat seulan tak borak ngan kau
aku rindu kau bloGGie...sayang kau ketat2...
Broadband aku selalu dah buat hal...hurmmm
skunk ni,aku nak jnpe kau..aku kena rajin pergi cafe..tapi tau2 la kan..kadang2 wireless pun agak teruk n dengan orang ramai lagi..limited giler..






Addicted:
sejak album baru B2sT published, I always make my day with them..
superb marioo tol...dorang nak datang Mesia kan ?? hurmm,harap2 dapat pergi...
Nak tgk sesangat dorang perform life...
Showdown 2011 plak reality programme that i dont ever miss every week..huhh
kalau aku kuar rumah sekalipun..b4 9.30  aku da terpacak kat depan tV...thanks to MIA coz bawak Tv ..kalau tak mana nak tau ade citer tuhh ...

dah la bloggie ,aku check out dluh yer,t pape hal kita borak lagi..banyak keje nak buat...heheh
bye2 bloggie..IMYSM..